fredag 9. oktober 2015

Halloween? Why, yeees...

Det begynner å bli ei stund sist jeg gleda meg så mye til Halloween. De siste to-tre årene har vært mest: "Shit, Halloween om to dager? Må vel hive på meg ett eller annet." Sjøl ikke da jeg gikk som River Song var jeg like gira, og hun er AWE. SOME.

River Song (Source)

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å gjøre så mye ut av det i år heller, helt til Lill-Kristin fra jobb inviterte meg på Halloween-fest.

Cue: PANIKK.

Hva skal jeg kle meg ut som?
Hvor skal jeg få tak i det jeg trenger? Hva trenger jeg?
Jeg må bestille fra nett! Får jeg det i tide?
Sminke! Hva skal jeg bruke?

Heldigvis fins både Youtube og Pinterest. Og Kimmie, som gjorde meg obs på Rigid Collodion under siste Hobbit-premiere. Dette nydelige, arr-dannende vidunderet kom i posten i dag:




Kostymevalget falt på steampunk-pirat, fordi: Steampunk, døh, og pirat er greit for ikke-nerder å oppfatte (Jeg  er visst litt utålmodig med folk som stiller for mange spørsmål...).

Hadde ikke lyst til å gå for den klassiske, rødmunnede femme fatale-varianten, vel og merke, men en litt mer gritty versjon. Etter noen timers tråling på Youtube fant jeg disse brilliante videoene:




Kunne godt tenkt meg den hvite linsa også, men føler det er litt seint å tenke på det nå. Dessuten er de ganske dyre...




ELSKER denne! Kommer til å trenge noen testsminkinger, mind you.


Apropos testsminking! Sånn ble det med Rigid Collodion:




Selve arret er tegna på med lipliner før påføring av collodion. Ellers har jeg brukt lys øyenbrynsminke og creamy blush for å få det litt mer realistisk. Tenker å adde litt concealer akkurat rundt kantene for å skjule dem bedre. Alt i alt veldig fornøyd med første forsøk!

Det viste seg dessuten at jeg har nesten alt jeg trenger til kostymet fra før, så panikken har lagt seg bittelitt. I stedet kan jeg glede meg som en liten unge, noe jeg ikke har gjort på veldig, VELDIG lenge.

Resten av kostymet avsløres på (eventuelt dagen etter) Halloween.



Lykke til med forberedelsene, folkens!





3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke ord for hvor awesome badass arrene ble!

    SvarSlett
  2. Sjøl er jeg fortsatt litt i villrede hva angår Halloween, men DAMN de se arra så helt fantastiske ut! (Hvis det går an å si noe sånt uten å høres mildt psycho ut, hehe.) Gleder meg til å se helt ferdig resultat :D

    SvarSlett