torsdag 26. mai 2011

Jeg vil ha en blå tidsmaskin

Du har kanskje aldri hørt ordet TARDIS før? Og nå som jeg har nevnt det lurer du kanskje på hva det betyr? Vel, la meg opplyse deg:

En TARDIS (Time And Relative Dimension In Space) er en tidsmaskin. En tidsmaskin som i akkurat dette tilfellet ser sånn ut:

Og gunnen til at den ser sånn ut, er at kameleonkretsen dens ble ødelagt mens den sto på femtitallet og gjemte seg. Noen ganger kan det være vanskelig å bli tatt seriøst som tidsmaskin når du er stuck i form av en blå politiboks av tre, men det hører med til jobben.

    Hvis du gjentatte ganger hører en lyd som minner veldig om ei hylende ørn med fordøyelsesbesvær, da er det Tardisen. Den kjører nemlig med bremsene på, og da er det ikke alltid like lett å snike seg ubemerka mellom tidsepokene.

Innehaveren av denne Tardisen er Doktoren, som er en tidsherre. Selv om han hevder at han lånte Tardisen fra sine med-tidsherrer for over 700 år siden, ble det én gang uttrykt uenighet fra Tardisens side, der den hevdet å ha stjålet ham.


Siden folk med spoilere ofte gjør seg fortjent til ei spanskordbok (eller norskbok) i pannebrasken, skal jeg stoppe der. Poenget mitt er, at som liten nerd på villspor følte jeg det som en stor lettelse å bli introdusert for BBC-serien "Doctor Who." At last. Det er ikke lett å være nerd uten spesialfelt.
    Kort historie kort: Jeg tok meg sjøl i å nerde om Tardisen til mora mi. Og jeg har ikke nerda foran mora mi siden jeg gikk på mellomtrinnet og var Harry Potter-fan Deluxe.
   Samtalene mellom meg og Kim har de to siste månedene forløpt omtrent sånn:
Klokka ti:
 -Se en episode "Doctor Who"?
- Tja, hvorfor ikke? Men bare et par.
- Ok.
Klokka seks:
- Sulten?
-Tja.
- Mat kanskje?
- Mhm.
Klokka halv åtte:
- Mat!
*spise*
Kvart på åtte:
- En episode til?
- Ja-a.
Halv tre:
- Leeeggee seg nååå...

Der har vi april måned kort oppsummert. Nå når vi er up to date med den foregående sesongen baserer det seg mer på:
- Ikke lenge til ny episode nå! (Kan ikke veeenteee).

Dalek, dalek, truck.

Apropos!




Av og til er det et problem med høylydt resonnering. Jeg føler meg veldig ofte tatt for å komme med dårlige konklusjoner når jeg tenker høyt i påhør av andre. Meeen jeg går ut i fra det er noe jeg må lære meg å leve med.

Har funnet ny leilighet bai da vai. Og får ny bil om et par dager. Suzuki Grand Vitara XL7 2004. Varebil. Jess. Og vært i konfirmasjon. Får vel legge ut video av mine sangtalenter når jeg får tak i opptakene. Får bare håpe det er noe tak i de opptakene jeg får tak i.

Men altså, dagens propaganda: Doctor Who. Se. Nå. Og ikke blunk. Og tell skyggene, hvis du har livet kjært.


Allons-y, Alonzo!


 
ERHM: Bil og TARDIS i samme innlegg er i følge Kimmie (og en liten samvittighetstynga bit av hjernen min) BLASFEMI. Som å gå på et tog i England uten ei Pratchett-bok. Aye.
Og unnskyld bruken av ordet tidsherre. Fans, Språkrådet, stiftemaskin.

ERHM2: Aldri gi Kimmie en touchtelefon. Ever lizzm. Seriøst. Jeg MENER det.

5 kommentarer:

  1. ... siden du kommenterer på mine manglende teknologiske evner kan jeg kanskje minne deg på at DU hadde trukket ut strømledninga til routeren, og så lurte på hvorfor nettet ikke fungerte? :P

    SvarSlett
  2. Sa ingenting om manglende teknologiske ferdigheter jeg =3 Du, derimot -

    Og den ledninga satt fast i ledninga til pianoet!

    SvarSlett
  3. Hehehe, det høres ut som om dere har det morsomt! Hvor mange sesonger er det er av den serien? Ennå mange søvnløre netter foran dere?

    SvarSlett
  4. Åh du. Det har jeg tenkt å begynne å se på SÅ mange ganger, men så blir jeg liksom litt skremt vekk av at det er så sykt mange episoder. Liksom, det tar sin tid å se seg opp, da. Men en dag. En dag.

    SvarSlett
  5. Heidi Marie: Fem hele sesonger foreløpig. Nå sitter vi bare hver lørdag og venter på ny episode av sesong 6. Tragedie når de tar pause om et par uker :S

    Nattfall: Do it. Det er definitivt verdt det, og du vil få problemer med å se bare én episode av gangen. DO. IT.

    SvarSlett